Матеріальне забезпечення в старості, в разі інвалідності
або у випадку втрати годувальника є основною складовою системи соціального
захисту населення та гарантується громадянам державою. Зазначені гарантії
базуються на системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування за
рахунок внесків громадян, роботодавців, а також бюджетних і інших джерел.
Перехід від системи пенсійного забезпечення до системи
пенсійного страхування є головною метою пенсійної реформи сьогодення.
Саме для забезпечення принципів пенсійного страхування
для забезпечення персоналізації сплачених коштів, визначення індивідуального
внеску громадянина в період своєї працездатності, управлінням Пенсійного фонду
ведеться облік всіх застрахованих осіб і персоніфікований облік надходження
страхових і єдиного внесків, забезпечується функціонування єдиного
автоматизованого банку відомостей про застрахованих осіб.
В рамках роботи з формування та ведення реєстру
застрахованих осіб, функціонування системи персоніфікованого обліку відомостей,
створюються інформаційні передумови для визначення права на пенсійні виплати та
їх розміру, в залежності від розміру заробітної плати/доходу і періоду
страхового стажу, протягом якого сплачувались внески.
В зв’язку з чим, звертаючись, в першу чергу, до
фізичних осіб – підприємців та осіб, які не мали стажу роботи до 2004 року, вкотре
наголошую на необхідності легалізації заробітної плати, підвищення її розміру
офіційно, а не в „конверті”, на залежності права на пенсію та її розміру від нарахування
заробітної плати і відповідно сплачених внесків.
Слід зазначити, що з 01 січня 2016 року для обчислення
пенсії враховується заробітна плата (дохід) починаючи з 01.07.2000, тобто
виключно за даними персоніфікованого обліку відомостей. Одразу постануть
питання повноти сплати внеску, надання звітності, розміру нарахованої
заробітної плати і відповідного обсягу внесків.
|